Az Internet és - használatát lehetővé tevő - böngésző programok a kommunikációnak egy új, kétirányú (interaktív) módját biztosítják. A hagyományos kommunikációs technikákkal szemben az Internetes megjelenésnek számos előnye van. Ezeket azonban csak alapos mérlegelés és minden szempont figyelembe vételével lehet maximálisan kihasználni.

Közel 12 éve készítünk internetes információs rendszereket és multimédiás katalógus vagy szolgáltatás bemutató megoldásokat. Ez idő alatt munkáink során szerzett ismereteink és gyakorlati tapasztalataink néhány alapvető és lényeges elemét szeretnénk megosztani Önnel, amely reméljük hasznára válik.

A kérdésre, hogy -Mitől jó egy weblap (shop, portál)? - , az alábbi rövid felsorolás adja meg a lényegi válaszokat.

Az első 3 esetleg 4 szempont nemcsak a web-es megjelenésre igaz, hanem a hagyományos kommunikációra is. A felsorolt szempontok egyenrangúak, vagyis mindegyik ugyanolyan fontos. Lehetnek természetesen preferenciák a témától és a célközönségtől függően. Ám hangsúlyozni kell, hogy minden esetben meg kell találni ezek egyensúlyát. Ugyanis bármelyik jellemző javára -billen el a mérleg- az mindig egy másik rovására történik.

Az alkalmazott fejlesztői munkamódszer




A hatásos és látványos technikai megvalósításon kívül segítséget kell nyújtani a felhasználónak a tartalom előkészítésében is.

Mivel a weblapokat a látogatóknak készítjük, ezért az Ő szokásaik, és szempontjaik alapján kell átgondolnunk mi kerüljön az egyes oldalakra.

Mi a legfőbb üzenete a weblapunknak ? Az erre adott - tömör, lényegretörő - választ mindig szem előtt kell tartanunk a készítés folyamán.
Ami nem ezt a célt támogatja, annak nincs helye az oldalon.

Kiknek készül a weblap? Egy fontos kérdés, amit igen alaposan át kell gondolni. Csakis úgy tudunk a látogatóink fejével gondolkodni, hogy eldöntjük kiknek szánjuk az üzenetünket. Vagyis meghatározzuk a célközönséget.

Fent említettek egy olyan kipróbált módszernek az elemei, amelyet alkalmazva Ön a mi közvetítésünkkel biztosan hatékonyan tudja üzenetét eljuttatni a kijelölt célközönséghez.